elzas-en-meer.reismee.nl

Mersch Luxemburg

• 03-06-2022

• Gisteravond hadden we de meeste spullen al in de camper gezet, stel dat het zou gaan regenen dan kon er niets meer nat worden.
  • Na het ontbijt de blokken onder de camper uitgehaald en opnieuw alles inpakken, blokken liggen helemaal onderop en dat moet eerst alles weer uit de camper. We reden om 9 uur van de camping, het was mooi weer.
  • Het was nog niet druk op de weg en konden lekker opschieten. Pas bij Nancy werd het drukker met vrachtverkeer.
  • We moesten nog wel een beetje diesel tanken, Luxemburg konden we niet meer halen.
  • Inmiddels hadden we van 2 campings vernomen dat ze vol waren, 1 in Geertruidenberg en 1 in Noorbeek. We zijn toen op zoek gegaan naar een camping in Luxemburg, een stukje boven Luxemburgstad. Bij de camping die we hadden uitgezocht kwamen we ook niet verder dan het formulier invullen, wanneer ik verder wilde vroeg de site steeds: hoeveel personen. Dat heb ik denk ik wel 5 x ingevuld zonde ook maar een meter verder te komen.
  • Op de website van deze camping had ik wel al gezien dat ze maar voor 1 nacht een plaats hadden en dat we zaterdag hier weer weg moesten.
  • Op goed geluk naar deze camping gereden en inderdaad was er maar voor 1 nacht plek op een verharde ondergrond. Er was nog wel een plek voor 2 nachten op het tenten veldje. De dame bij de receptie was wel een beetje huiverig daar het ’s avonds zou gaan regenen en dan konden we misschien moeilijker wegkomen.
  • We hebben een heel grote plek en de camper stond bijna recht, 2 blokken voor en achter op het eerste standje en klaar. De aansluiting hebben alleen geen stroom, de aansluiting is net 2 meter verder dan ons snoer. Geen ramp, we hebben een zonnepaneel en dat heeft in Frankrijk ook goed gewerkt.
  • We zijn ongeveer tegelijk aangekomen met Richard, die stat 2 plekken verder met een tent. Hij is op de fiets een toertje door Frankrijk, Luxemburg en België aan het maken.
  • Na de camper op zijn plaats te hebben gezet zijn we naar het dorp gereden om een hapje te eten. We kwamen bij een Portugees restaurant en die hadden niet echt een lunch op de kaart staan maar alleen een compleet diner. We besloten om alleen dan maar een voorgerecht te nemen.
  • Was niet al te veel maar goed. Hierna door naar en supermarkt voor het avondeten, flesje wijn en melk. Verkopen ze hier bij de Lidl geen verse melk. Door naar een andere supermarkt en daar melk gekocht.
  • Nog even een terrasje gepikt met koffie en iets lekkers en teug naar de camping. Daar ging het dan wel 2 druppels regenen, we moesten eten op de cadac klaarmaken en Arnoud heeft de luifel uitgedraaid. Na deze 2 druppels was het weer droog en geen druppel meer gehad.
  • Wijntje gedronken en aan het eten begonnen.
  • Na het eten kwam Richard bij ons koffie drinken en later hebben we ook nog maar een wijntje genomen. Het is de eerste avond van onze vakantie dat we tot 23.30 uur buiten hebben gezeten. De andere avonden werd het best wel koud rond 21.00 uur.
  • Nu dus ook en ik had ijskoude voeten, kruik gemaakt, toch handig dat we die bij ons hebben.

• 04-06-2022

• Geen druppel regen gehad vannacht. Vanochtend was het er geen zon, beetje wolken en heiig.
  • Na het ontbijt op de fiets gestapt, richting Diekirch, 21 km. Arnoud had op google maps gezien dat het 300 meter stijgen en 270 meter dalen was. Het grootste gedeelte van de route was over fietspaden, de meeste langs het spoor.
  • Het bleek helemaal niet zoveel stijgen en dalen, doorgaans vlak.
  • De zon was inmiddels doorgekomen en het was best warm in de stad. Diekirch wordt ook wel Ezelstad genoemd, zoek op op wikipedia hoe dat is ontstaan, mocht je interesse hebben. Door de hele stad heen staan beelden en afbeeldingen van ezels. Nog even lekker wezen shoppen, 1e keer pas. Nog een biertje genomen en terug op de fiets naar de camping.
  • Daar wij met de camper onder een boom staan, laadt het zonnepaneel niet op. Camper toch maar 2 meter naar achter gereden een aangesloten op 230 volt. Doet in ieder geval de tandenborstel het morgen en kan het bed nog even omhoog, wel makkelijk om te kunnen slapen.

• We eten vanavond pannenkoeken met appel, die staan al vanaf het begin van de vakantie op de planning en nu komt het er eindelijk van.
  • Pannenkoeken waren heerlijk met appel en stroop, altijd lekker.

• Nog even de avond doorkomen, slapen en morgen naar huis, ook weer fijn eigen wc en douche.

Coby

Goede reis naar huis